ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تایوان برنده رقابت طراحی «تایر مفهومی» شد

  • کد خبر: ۱۷۱۵۸۴
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
تایوان برنده رقابت طراحی «تایر مفهومی» شد
از میان تایرسازان دنیا امسال جایزه طراحی مفهومی به طرح «تی‌ریزر» از مکسس رسید که ایده‌های جدیدی در حوزه ایمن‌سازی، فرمولاسیون و اقتصادی‌تر کردن تایر‌ها در بازار ارائه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آینده این صنعت و خودروسازی به وضوح به خودرو‌های برقی، سیستم‌های ایمنی و تمرکز بر کاهش انرژی مصرفی اختصاص خواهد داشت. جایزه A دیزاین ۲۰۲۳ که صنایع مختلف برای کسب آن تلاش می‌کنند، ایده‌های شرکت‌کنندگان را بررسی می‌کند.

محصول تی‌ریزر براین اسا طراحی شده است تا شرایط رانندگی مختلف را به صورت فعال تشخیص دهد و نحوه اتصال جاده را به صورت دقیق تنظیم کند تا کشش، چسبندگی و نرمی تایر افزایش یابد و در نهایت ایمنی بیشتری فراهم شود.

برای این‌کار از فناوری الکترومگنتی استفاده شده است. همچنین این تایر باید توانایی چشمگیری در نسبت ابعاد براساس شتابگیری، چرخش در پیچ و ترمزگیری خودرو داشته باشد.

هواداران این برند البته علاقه زیادی به طرح کناره این تایر‌ها پیدا کرده‌اند، زیرا به‌دلیل فشار واردشده هنگام ترمزگیری تغییر رنگ می‌دهند البته میزان تغییرات موردنیاز، هماهنگی با شرایط ترمزگیری را نشان می‌دهد. از سوی‌دیگر این تایر‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی شوند و در سه حالت اسپرت، نرم و مناسب برای شارژ کردن باتری‌ها قابل تنظیم هستند.

این محصول در شرایط اسپرت افزایش فعالیت مناطق الکترومغناطیس روی آج را خواهد داشت و همچنین از کناره‌های تایر هم برای افزایش تعادل استفاده می‌شود.
در حالت کامفورت مناطق الکترومغناطیسی روی تِرد در شرایط عادی قرار می‌گیرند و درنهایت در حالت شارژ این بخش‌ها به نحوی تغییر شکل می‌دهند که کمترین اصطکاک را ایجاد کنند تا شارژ بیشتری راهی باتری خودرو شود.

طراحی تی‌ریزر در نتیجه تکنولوژی جی-سنسور خلق شده که توسط خود مکسس طراحی شده است. جی-سنسور حرکات تایر را تشخیص و به طور هوشمند رفتار راننده را تشخیص می‌دهد و البته پیشنهاد‌هایی هم را ارائه می‌کند.

به‌عنوان‌ مثال جی-سنسور می‌تواند تشخیص دهد آیا راننده دیر اقدام به ترمزگیری می‌کند یا خیر. مکسس اعلام نکرده است که چه زمانی اقدام به تولید انبوه طرح مفهومی تی‌ریزر خواهد کرد.

منبع: اخبار خودرو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->